Kääritäänkö hihat?

Kaipaatko älykkäitä johtopäätöksiä? Ota yhteyttä, niin selvitetään, miten niihin päästään!

Kuvassa on punaisella taustalla kaksi valkoista, läpikuultavaa ympyrää

Yhteyshenkilömme

Toimitusjohtaja Vesa Väisänen

Vesa Väisänen

Toimitusjohtaja, YTM
+358 50 320 9142 vesa@iro.fi

Yli 25 vuotta tutkimusten ja asiakasymmärryksen parissa työskennellyt Vesa toimii Iro Researchin toimitusjohtajana. Vesa lähestyy asiakkaiden erilaisia tarpeita ja tilanteita kansantaloustieteilijän ”laatikkoleikin” näkökulmasta. Keskeisinä kysymyksinä, miten tiedontarve paloitellaan ja mitkä ovat järkevimmät ja realistisimmat operatiiviset muuttujat, joilla mitattavia asioita kuvataan. Vesa on vuosien saatossa tehnyt toista tuhatta projektia, joten kokemusta löytyy niin pienistä kuin suurista asiakkuuksista, ja lähes kaikista toimialoista.

Tutkimusjohtaja Sylva Vahtera

Sylva Vahtera

Tutkimusjohtaja, VTM
+358 400 964 439 sylva.vahtera@iro.fi

Sylva on aina ollut aidosti kiinnostunut kaikesta uudesta, mikä tekee hänestä erinomaisen tutkijan. Kansantaloustieteilijänä hän on tottunut lähestymään asioita analyyttisesti. Pitkän uran tuoma kokemus näkyy vahvana osaamisena tutkimusten suunnittelussa, toteutuksessa ja tulosten jalkauttamisessa käytäntöön. Työn suolana hän pitää alati vaihtelevaa sisältöä ja ihania asiakkaitaan. Sylva myös harrastaa markkinatutkimusta. Hän on toiminut Suomen markkinointitutkimusseuran hallituksessa yli 30 vuotta, ja on ollut aktiivinen alan tapahtumissa. Sylva on ahkera verkostoituja, ja eikä Suomessa taida olla alalla montaa, joka ei häntä tuntisi. Sylva on parhaimmillaan ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Hän on loistava esiintyjä, joka jää mieleen niin asiantuntemuksellaan kuin persoonallaan.

Tutkimusjohtaja (kvalitatiivinen tutkimus) Elina Sydänmaanlakka

Elina Sydänmaanlakka

Tutkimusjohtaja, FM
Kvalitatiiviset tutkimukset
+358 50 538 9346 elina.sydanmaanlakka@iro.fi

Ihmisiin ja ilmiöihin uteliaasti suhtautuva ja sosiaalinen Elina on kvalitatiivisena tutkijana unelma-ammatissaan. Kvalitatiiviset menetelmät ovat olleet Elinan erityisaluetta koko hänen 30-vuotisen työuransa ajan. Sadat kotimaisille ja kansainvälisisille asiakkaille toteutetut projektit takaavat vahvan käytännön kokemuksen ja ymmärryksen suomalaisista kuluttajista ja erilaisista markkinoijista. Jokainen projekti on mahdollisuus oppia uutta, ja asiakkaan tarpeesta lähtevä huolellinen suunnittelu, täsmällinen ja laadukas kenttätyö sekä näkemyksellinen analyysi ovat asiakkaan liiketoimintaa palvelevan tutkimuksen kulmakivet.

Tutkimusjohtaja (kvalitatiivinen tutkimus) Harri Kyttälä

Harri Kyttälä

Tutkimusjohtaja, KTM
Kvalitatiiviset tutkimukset
+358 50 354 3260 harri.kyttala@iro.fi

Harri syttyy ihmisistä. Ja siitä kuinka tunteet, toiveet, unelmat ja tarpeet analysoidaan päätöksenteon perustaksi, joille rakennetaan merkityksellisesti erottuvia brändejä ja sitouttavia asiakaskokemuksia. Yli tuhannen projektin suoma syvä ja monipuolinen kokemus kvalitatiivisista menetelmistä, lukuisista toimialoista sekä niin B2C- kuin B2B-kohderyhmistä ovat opettaneet kysymään oikeat kysymykset oikeilta ihmisiltä, tunnistamaan oleellisen ja paljastamaan ilmeisen tuolla puolenkin olevat vaikuttimet, jotka tuottavat oivalluksia voittavien markkinastrategioiden, erottuvien kilpailuetujen sekä puhuttelevan viestinnän suunnittelun perustaksi. Harri puhuu kuluttajien kieltä ja muuntaa asiakasymmärryksen yhdessä tiiminsä kanssa bisnesaloitteiksi, ratkaisuiksi, kasvuksi ja kannattavuudeksi.

Tutkimusjohtaja Tomi Ronkainen

Tomi Ronkainen

Tutkimusjohtaja, FM
+358 50 304 2397 tomi.ronkainen@iro.fi

Tomi on tutkimusalan moniosaaja yli 25 vuoden kokemuksella. Hän toimii tutkimusjohtajana vastuualueenaan pääasiassa julkisen sektorin tutkimukset sekä asiakas- ja sidosryhmätutkimukset.   Tomi hallitsee eri tutkimusmenetelmät, ja hänen vahvaa osaamisaluettaan ovat datojen analysointi tilastollisin menetelmin. Hän vastaakin IRO:ssa tilastollisten menetelmien soveltamisesta ja painotusten laskennasta sekä laatujärjestelmän ylläpidosta ja kehittämisestä. Tomin tilastollisien menetelmien työkalupakkiin kuuluvat mm. korrelaatio-, erottelu- ja regressioanalyysit, segmentoinneissa käytettävät faktori- ja klusterianalyysit sekä Conjoint.

Tutkimusjohtaja Kari Solala

Kari Solala

Tutkimusjohtaja, ETM
+358 50 465 4887 kari.solala@iro.fi

Karilla on yli 10 vuoden kokemus kuluttajien ja markkinoiden tutkimisesta. Kaikkea tekemistä on yhdistänyt tavalla tai toisella ruoka ja elintarvikkeet, ja niiden kehittäminen entistä paremmaksi. Karin keskeiseen osaamiseen kuuluu kuluttajaymmärryksen tuonti osaksi konseptien, tuotteiden, pakkauksien ja markkinointiviestinnän kehittämistä. Hänen erikoisalaansa on elintarvikkeiden aistinvaraisen laadun kehittäminen. Kari panostaa siihen, että tutkimustieto saadaan jalkautettua tehokkaasti tuotekehityksen tueksi. Hän kuuntelee tarkasti asiakkaiden toiveita, odotuksia ja tavoitteita, ja suunnittelee niihin parhaimmat toteutustavat ja ratkaisut yhdessä huippukollegojensa kanssa.

Jorma

Jorma Hakanen

Myynti- ja kehitysjohtaja, KTM
+358 40 744 5132 jorma.hakanen@iro.fi

Jorma on markkinatutkimusalan kokenut tekijä yli 20 vuoden kokemuksella. Intohimona on asiakkaiden auttaminen heidän oman liiketoimintansa menestymisessä. Asiakkaan omat lähtökohdat ja tarpeet ovat aina keskipisteenä, kun suunnitellaan sopivaa ratkaisua ongelmaan. Lisää intoa ja uutta näkemystä Jorma sai asumalla ja työskentelemällä Yhdysvalloissa ennen Iron huippuammattilaisten joukkoon liittymistä. Myös aiempi kokemus mediatoimistosta on antanut paljon lisäymmärrystä muun muassa tulosten jalkauttamisesta toimenpiteiksi. Kaikista parasta on ehdottomasti työskentely asiakkaiden kanssa ja sen voi tehdä myös ilman turhaa jäykistelyä.

Juho

Juho Rahkonen

Asiakkuusjohtaja, YTT
+358 50 375 9008 juho.rahkonen@iro.fi

Juhon leipälaji on yhteiskunnan analysointi kyselytutkimusten avulla. Hän on tottunut yhdistelemään laajoja tietoaineistoja ja pystyy tuottamaan asiakkaillemme lisäarvoa kokonaiskuvan hahmottamisessa sekä tulevaisuuden ennakoimisessa. Data uhkaa jäädä usein vajaakäytölle, mutta Juho auttaa tiristämään aineistosta viimeisetkin tiedonmuruset ja tuottamaan oivalluksen kultakimpaleita, jotka siivittävät asiakasta menestyksekkäisiin liiketoimintapäätöksiin. Tähän tarvitaan tutkimusosaamisen lisäksi ripaus luovaa hulluutta, ennakkoluulottomuutta ja Sherlock Holmes -tyyppistä langanpäiden yhdistelyä. Juhon mielestä parasta tässä työssä on, kun pääsee yhdessä asiakkaan kanssa ratkaisemaan ongelmia ja tekemään kiehtovia löytöretkiä tutkimustiedon tuolle puolen.

Sijaintimme

Laskutusosoite:
  • PL 159
  • 40101 Jyväskylä
Välittäjätunnus:
  • BAWCFI22
pdf-laskut:
Verk